19.11.09

Kartuli-kalavorm e. Janssoni kiusatus


Siinkohal olen sunnitud mainima, et ma ei ole just eriti suur kilu ja räime armastaja. Kuid maitsvast kiluvõilevast ja suitsuräimest küll ära ei ütle - eriti kui need on värsked. Muul kujul väikekalu ma just heast meelest tarbima ei hakka. Kuna kalad olid juba ostetud, siis tuli neist vormteha. Meespool juba pikemat aega rääkis, et tuleks teha seda vormi. Siiani jäi see mõeldud-mõeldud-staadiumisse. Nüüd sai siis mõeldud, tehtud!
Selle roa tarbeks ma isegi (vabatahtlikult-sunniviisiliselt) puhastasin kalad - esimest korda elus. Polnudki kõige hullem.
  • 1 kilo räimi
  • 0,5 kilo kartuleid (mina panin natuke rohkem)
  • (valget)pipart
  • soola
  • 2 sibulat
  • 2 muna
  • pool liitrit piima
  • võid või õli
  • 2 dl riivjuustu
Puhasta ja fileeri kalad. Raputa neile natuke soola ja jäta maitsestuma.
Koori kartulid ja lõika viiludeks.
Tükelda sibul ja prae pannil klaasjaks.
Määri vorm võiga/õliga. Lao vormi põhja kiht kartuleid. Raputa neile natuke soola. Siis lao kiht sibulat ning kõige peale kiht või 2 kalafiledeest. Raputa peale natuke pipart. Korda veel kord kihte kartul-sibul-kala. Kõige eale lao veel kiht kartuliviile. Raputa peale veel soola.
Klopi munad lahti lisa piim ja sega läbi. Soovi korral võid lisada veel natuke soola. Kalla muna-piimasegu kartuli-kalakihtidele ja küpseta ahjus 200 kraadi juures umbes 75 minutit. Enne küpsetamise lõppu raputa vormile peale riivjuustu.

No comments: