14.11.09

Hea õunakoogi otsinguil

Juba pikemat aega olen ma küpsetanud õunakooke - erinevaid. Nii 2-3 päeva tagant väljub ahjust taas üks kook. Miks nii tihti? Aga koju toodud õunad tuleb ju ära kasutada. Nagunii umbes 33% kogusest tuleb ära visata, sest lihtsalt õun mädaneb ära. Ülejäänudest, minemaviskamise vältimiseks, tuleb valmistada miskit head. Viimasel ajal olen kuulnud, et ma pole ainuke, kes õunakooke pidevalt küpsetab.

Kui juhtub olema, et ma ühtki head retsepti ei leia, siis teen selle koogi, mis ma kõige esimesena tegin. Hea ja lihtne plaadikook. Just plaadikook, sest kattes saab kasutada erinevaid marju ja puuvilju. Algne retsept nami-nami'st (taaskord ei leia ma üles seda retsepti, aga õnneks mu pea on selle kinni hoidnud kahe kõrva vahel).
  • 200 g võid
  • 2 muna
  • 3 dl suhkrut
  • 0,5 l keefiri või hapupiima või hapukoort
  • 6 dl jahu
  • 3 tl küpsetuspulbrit
  • katteks õunu, pirne, ploome, kirsse, sõstraid jne.
  • kaneeli, kardemoni
  • tuhksuhkur
Sulata ja jahuta või. Vahusta munad koos suhkruga heledaks vahuks. Lisa keefir/hapupiim ning sulatatud või. Sega. Sega küpsetuspulber jahu hulka ning jahu segu seejärel muna ja keefiri segusse. Sega hoolikalt läbi ja vala küpsetuspaberiga vooderdatud ahjupannile. Silu ühtlaselt laiali. Kata kook meelepärasega ja siis ahju. Küpseta keskmisel kürgusel 200 kraadi juures 30-35 minutit. Kui kook välja tuleb võid katta koogi tuhksuhkru kihiga.

No comments: