25.12.09

Jõuluhani

Veel miskit, mis mind köitma hakkas. Eriti pärast seda kui nägi turuhoones silti - "Müügil hani ja part". Millalgi proovin selle pardi ka ära, aga praegult siis hanest. Seal müüdavad haned on pärit Ungarist ja enne maitsestamist tuleb teha ära suur töö sissejäänud sulejalgade (ma ei tea kuidas täpselt neid nimetatakse) väljanoppimisega. Kuna ma olin natuke laisk selles osas, siis jäid poole "jalad" sisse.
Nüüd siis minu nägemus jõuluhanest:
  • 3-kilone hani
  • soola, pipart (ingverit)

Täidis:
  • 3 õuna
  • 3 sibulat
  • peotäis kuivatatud aprikoose
  • peotäis kreekapähkleid
  • natuke invgerit
  • peotäis riivleiba

Sulata, puhasta, pese ja kuivata hani. Hõõru seest ja väljast pipra-soola(-ingveri)-seguga ja lase ööpäev seista.
Puhasta, tükelda ja sega kokku täidise koostisosad. Täida hani. Seo jalad puuvillaniidiga kokku ja toimi samamoodi ka tiibadega. Mina torkasin hane avaused kokku hambatikkudega.
Vala praepannile 1/2..3/4 liitrit vett ning aseta sinna hani kõhupool all. Aseta hani 150 kraadi juures eelsoojendatud ahju. Küpseta kuni 45 minutit (hane selg saavutab kuldse värvuse). Keera siis hani ümber ning aseta hani tagasi ahju. Keera ahi 180 kraadi peale ning küpseta veel 2...2,5 tundi. Vahepeal kasta hane pannil oleva rasvaga. 10 minutit enne ahjust väljavõtmist kalla üle soolvee või natukese konjakiga.
Head isu!

Selle hane söömise ajal keris pähe kokku mõte - huvitav, kuidas maitseb üks metshani. Ning leidsime, et hane tiibade küljes pole miskit söödavat. Lihtsalt kuivasid kondid välja.

No comments: